Servisní zásah AMiT

   Dobrý den, píši za našeho zákazníka Správu sportovních a rekreačních zařízení města ***. Za prvé bych Vám chtěl poděkovat za to, že dáváte tolik obsahu a informací na internet, protože se i díky Vám mi povedlo zprovoznit část systému měření a regulace. Dlouhodobě řešíme problém na jednom sportovišti a nepovedlo se nám najít dodavatele v našem kraji, který by byl ochoten nám pomoci. Zkoušel jsem také najít někoho s pomocí Amitu a odkázali mne na 2 firmy, které za 3 měsíce nebyly schopné poslat ani technika. Níže popisuji problém, který na místě je a rádi bychom se zeptali, byť je to přes půl republiky, jestli byste byl ochoten nám případně pomoci. Samozřejmě veškeré náklady rádi uhradíme.


   Ve sportovní hale Slávie (https://...) je umístěná technologie na regulaci značky AMIT skládající se z těchto částí:
 1) Ovládání bazénové technologie (komunikace po IP/UDP), která je aktuálně funkční (zobrazuje teploty ve vizualizaci na PC).
 2) Ovládání vzduchotechniky (komunikace po IP/UDP dle nastavení v programu pro vizualizaci), aktuálně nefunguje. Na dané IP adrese není žádná odezva (ping). Fyzicky jsem nenašel ani žádný převodník kromě přímo u řídící jednotky (AMAP99), která je přes DB9 připojena do RJ45 portu převodníku DM-232TOETH. Tento převodník je ovšem dále spojem UTP kabel do převodníku z Ethernetu na RS232 a připojen do COM portu počítače, kde běží vizualizace Snažil jsem se připojit přímo k převodníku z notebooku a nastavit shodný rozsah IP adres, ale byť je spojení aktivní, tak dostanu pouze pár bytů a pak komunikace ustane. Oproti bazénové technologii se převodník chová absolutně odlišně. Podle stavových diod probíhá komunikace mezi AMAP99 a převodníkem, ale nevíme, jestli korektně. Další věc, které jsem si všiml je, že stavová dioda RUN na převodníku by měla blikat buď co 2000ms nebo 300ms podle dokumentace, ale aktuálně bliká, co 1000ms, takže se chová odlišně od dokumentace.
 3) Přes COM port nejspíše běží data do aplikace WinTherm, která data přijímá a zobrazuje.
 4) Počítače aktuálně běžícím na Windows XP, který jsme před pár dny naklonovali z původního, který byl již nespolehlivý. Ovládání nefungovalo již před výměnou, takže by toto nemělo mít žádnou souvislost.
   Technologie byla realizována okolo roku 2006 podle dokumentace. K technologii máme kompletní projekt pro DetStudio.
Aktuálně bychom rádi zjistili příčinu problémů, technologii, pokud to bude možné zprovoznili a následně řešili její modernizaci... Moc děkuji

   Dobrý den, podle vašeho popisu tam nejspíše nebude zásadní problém, ale bude problém ho najít (takové to: „Za ránu kladivem 10 Kč, za to že vím kam bouchnout 1000 Kč“). Jako první bych sázel na IP konfiguraci stanice :-). S ohledem na vzdálenost, možnou časovou náročnost, staří řídicího systému a plánovanou modernizaci mé hledání chyby nedává finančně smysl. Z dlouhodobého hlediska by opravu i modernizaci měla dělat místní firma, už kvůli servisu a případným úpravám.
   Kontaktujte Ing. Kamila Škutu (tel: *** *** ***) z Ostravské pobočky AMiTu a ten by Vám měl pomoci s najitím odpovídající firmy. Samozřejmě musíte pochopit, že žádné firmě se nechce přebírat po někom takto staré zařízení (řídicí systém je to nejmenší) s kterým budou čím dál častější problémy. Stáří vaší „regulace“ lze přirovnat k autu, které má najeto 1 000 000 km a takto byste se k tomu měli chovat.
   Pokud všechno selže, tak to budeme řešit dál, ale z mého pohledu je můj výjezd nekoncepční drahé krátkozraké řešení, a to neberu v potaz, že nevím, kam bych vás časově šoupnul.

   Dobrý den, tak s panem Škutou jsem samozřejmě hovořil. Jak jsem psal ve své zprávě, tak nás odkázal na firmu FMIB (p. Srba), kde jsem mluvil s červenci s jejich ředitelem a do dnešního dne mi ani neodpověděl na 3 e-maily. Zkoušeli jsme dále firmy Temex (nechtějí), firmu Sting Energo (slibují několik týdnů, že se vůbec přijedou podívat). Věřte, že jsem už zkoušel různé varianty…
   Situace je taková, že technologie chceme vyměnit, ale aktuálně potřebujeme zajistit funkčnost stávajících, dokud nedojde s někým k realizaci nového řízení. Bohužel, když nejsou schopni přijet ani na servis, tak člověk s nimi nechce řešit nové zařízení.
   Co se týká IP konfigurace stanice, tak ta zůstala neměnná z doby, kdy ovládání fungovalo. Jedna regulace na první IP adrese mi odpovídá, druhá nikoliv a na dané IP adrese není ani ping, ale to jsem již taky psal.
   Reálně musím napsat, že už vlastně nejde ani o finance (klidně si řekněte), ale o záchranu, aby to někdo aspoň dostal do nějakého "stavu", provizorní funkčnosti pro letošní zimu, protože jinak bude hala nepoužitelná, a to by byl problém. S pozdravem a přáním pěkného dne

   Dobrý den, Ing. Škuta neovlivní chování firem. Pokud jste se s doporučenými nedobral výsledku, zavolejte mu a on Vám doporučí další. Teď je nejhorší čas na odstraňování takovýchto závad (začíná se topit), protože firmy finišují nasmlouvané zakázky. Existuje i možnost, že by tam zajel někdo přímo z Brněnského AMiTu a pokusil se to dát dohromady, ale vůbec netuším, jak jsou na tom s časem a lidmi.
   Co se týká mě, tak není problém s financemi, i když lidé říkají, že nejsme zrovna levný a někdy jsou hodně překvapený, ale problém je s časem. V současné době plánujeme jaro 2027 a do toho skáčí neplánované zakázky, takže se snažím vyhovět hlavně našim zákazníkům. Ještě jsem nikdy nenechal nikoho na holičkách, ale snažím se to vyřešit časově nenáročnými cestami.
   Ve stanici se musí na sériovém portu nadefinovat správně IP nastavení a komunikace tam probíhá jiným způsobem než standardně. To je na dlouhé povídání. Nejsem si jistý, jestli u tohoto převodníku ping někdy fungoval. Můžeme se pokusit něco spáchat na dálku, ale byl bych raději kdybyste to vyřešil jinak. Pokud to nedopadne, tak mi příští týden zavolejte a domluvíme další postup.

   Dobrý den, dovolím se s Vámi spojit v průběhu příštího týdne a zkusím znovu kontaktovat i pana Škutu. Samozřejmě počítám s tím, že si pak čas na telefonu vyfakturujete. Chápu, že toho máte hodně a jsem vděčný i za snahu takto pomoct na dálku, byť třeba jenom radou.
   Ideálně by bylo, kdybyste řekl čas, kdy budete moct a já bych přímo na dané místo zajel. Bude to asi nejefektivnější. Zkuste tedy navrhnout nějaký den a čas. S pozdravem a přáním pěkného dne.

   Dobrý den, navrhuji tento postup:
 1) Kontaktujte Ing. Škutu a zkuste najít místní profesionální firmu, protože pořád si myslím, že je to do budoucna skvělé prověření schopností a tím i nejlepší řešení.
 2) Pokud to proběhne neadekvátně, tak mi zavolejte a domluvíme další postup. Pro tento rozhovor není potřeba abyste byl na místě. Pobavíme se, řeknu vám, co bude následovat, co budu potřebovat za podklady a abyste zařídil. Začátek příštího týdne je trochu rušnější, takže bych preferoval čtvrtek ráno a dále, ale nechci to odkládat. Uvidíte, jak pochodíte s místními firmami.

   Dobrý den, problém jsme nakonec včera na místě vyřešili. Nejspíše problém vyřešila výměna kabelu, co jsme provedli mezi AMAP a převodníkem. Druhý problém, co jsme našli, byl v kabeláži, který vznikl, kdo ví kdy, ale aktuálně to vypadá, že vše funguje, jak má. Každopádně bych Vám chtěl poděkovat za čas. Jestli jsem cokoliv dlužen, tak dejte vědět.

   Dobrý den, evidentně jste narazil na IT technika, který má podobné uvažování jako já. Držte se ho. Tento postup rozšířený i o další položky jsem Vám chtěl navrhnout při našem plánovaném telefonickém rozhovoru abychom vyloučili tradiční závady. Vzít místního zkušeného IT technika, začít na HW od AMiTu a dále, přes kontrolu nastavení AMiT na notebooku až se dopracovat k PC. Dobrá práce.
   Nejste nic dlužen, zvládli jsme to v rámci mého volného času, rád jsem pomohl.

Odesílatel: nec@webdevel.cz