Dobrý den, ke kondenzačnímu kotli Vailant eco tech plus VU Int 186/3-5 (souprava se solárním ohřevem vody) je použit prostorový regulátor teploty Vaillant calormatic 370 (drátový). Od určité doby se však začalo svévolně (bez jakéhokoliv zásahu uživatele) zapínat a vypínat modré podsvícení displeje regulátoru, a momentálně svítí neustále již téměř celých 24 hod. Termostat jinak funguje, lze jej i přenastavovat. V čem může spočívat chyba? V návodu na obsluhu není nijak tato závada řešena. Lze nějak podsvícení displeje znovu nastavit (v návodu je jen postup pro nastavení kontrastu displeje)? Pomohl by např. reset do továrního nastavení? Nebo se jedná o závadu, termostat již odchází a bude nutná jeho výměna? Lze použít i termostat od jiných výrobců a případně, prosím, vzhledem k Vašemu přehledu, doporučte mi nějaký typ (tento nemá zálohování na baterii a při výpadku proudu se musí znovu nastavovat). Děkuji.
Dobrý den, základní problémy můžou být: znečištěný regulátor, SW chyba, vadný regulátor.
1) Znečištění: Do regulátoru něco nateklo (neměřil byste co se dá uvnitř najít) nebo je znečištěn display. Nejprve zkuste vlhkým (ne mokrým) hadříkem umýt display. Když to nepomůže zkuste regulátor rozebrat a vyčistit vnitřek. Opatrně ať neulámete plastové úchyty.
2) SW chyba: Pokud nepředešlý bod nepomohl uveďte zařízení do výrobního nastavení, ale nejprve si opište všechny nastavení včetně toho pro instalatéry, ať víte, co tam později nastavit. Pokud není nastavené standardní heslo kontaktujte svého servisního technika.
Jestliže ani jeden bod nepomůže, tak bude regulátor vadný a bude nejlepší jeho výměna. Osadil bych nějakou náhradu od Vaillantu https://www.vaillant.cz/pro-zakazniky/produkty/regulacni-technika/?productGroups=prostorove. Výměnu určitě konzultujte se svým servisním technikem (správně nastavený regulátor je základ ;-).
Tento regulátor nemá baterii, ale dokáže si uchovat nastavení. Po krátkodobém výpadku napájení by se nemělo nic nastavovat a dlouhodobě nemá být kotel vypnutý (protáčení čerpadla v letních měsících atd.). Jestliže se tak neděje (pokud jste měl kotel přes léto vypnutý, což je špatně, tak až po cca dni pod napětím se dobije zálohovací kondenzátor), tak to opravdu ukazuje na větší závadu regulátoru.
Dobrý den, děkuji za urychlené vyřízení dotazu a poskytnutí informací. Regulátor je připevněn na stěně a nic do něho nenateklo – závada se projevuje dlouhodobě, avšak čas podsvícení se neúměrně navýšil (již cca 50% času). Displej sice není dotykový, ale přesto jsem jej znovu vyčistil – bez zlepšení. Regulátor uvnitř jsem již dříve vyčistil, bohužel také to nepomohlo. Jinak zkusím dále postupovat dle Vašeho návodu. Děkuji a s pozdravem.
Dobrý den, to že tam nic nenateklo jsem slyšel už nespočetněkrát a najednou vytírám plesnivý jogurt z dálkového ovladače :-D Něco může být zateklé u tlačítka, které říká elektronice, že se s regulátorem pracuje. Protože se to zhoršuje, tak to tomu nahrává. Problém by měl být po rozebrání vidět (nečistota, bílá cestička, něco, co tam nemá co dělat). Rozeberte to a vyčistěte lihem (hlavně pod předním plastem u tlačítek).
Dobrý den, rozebral jsem to celé, nic špinavé nikde nebylo, ale zjistil jsem, že je poškozený plošný spoj – odpadlá měděná folie v místě, kde je připájený konektor (u jedné strany konektoru – je připájen ve 4 bodech). Bohužel to znovu připájet nejde (odpadlá folie), takže bude nutná výměna regulátoru. Děkuji Vám ještě jednou za projevený zájem a za poskytnuté rady.
Odesílatel: vla@tiscali.cz
Komentáře
Svítící displej jak na kotli tak termostatu
Svítící displej - odpověď
Dobrý den, toto není jednoduchá závada a návštěva servisního technika vás asi nemine, ale mohl byste vyzkoušet:
1) Budu předpokládat, že není problém v colorMATICu, protože jste psal, že jste koupil nový, tudíž že by byla chyba ve dvou zařízeních (starý, nový) by byla velká náhoda. Zbývá nám propojení a kotel.
2) Může být navrtaný nebo jinak poškozený kabel pro propojení colorMATICu a kotle. Je tam nízké napětí 24V a na polaritě zapojení nezáleží (dva dráty lze zapojit jakkoli), takže pro otestování natáhněte jakýkoli kabel, klidně i „na hulváta“ po zemi a zkuste přepojit, jestli se to zlepší (montáž při vypnutém kotli).
3) Jestliže propojovací kabel je v pořádku zbývá nám jen kotel. Zde nic neopravíte, jen byste mohl vyzkoušet, dát kotel do jiné zásuvky, nejlépe jiného okruhu. Může být někde povolený spoj v elektroinstalaci a napájecí zdroj v kotli si s tím neporadí.
Jestliže i elektroinstalace je v pořádku, tak už jen servisní technik. Dejte vědět, jak jste dopadl.