Dotaz k Bosch Easy control CT 200

   Dobrý den, zakoupil jsem si a nechal nainstalovat plynový kondenzační kotel Bosch GC8700iw a poté i prostorový termostat Bosch Easy control CT 200, který mi rovněž nainstaloval technik s certifikací Bosch. Bohužel termostat nelze zaktualizovat již třetí den a bez této aktualizace není funkční.
   Technik se snažil komunikovat i se servisním centrem Bosche, ale jen mu řekli že to občas trvá :-(. Nemáte prosím nějakou zkušenost, popř. radu co s tím? Pro úplnost termostat je připojen ke kotli pomocí kabelového vedení. Děkuji za případnou pomoc nebo info.

   Dobrý den, prostorový regulátor by měl fungovat i bez nové aktualizace. Je to jako s Windows na PC. Pracuje normálně jen nejsou k dispozici nejnovější opravy a vylepšení.
Problém s nefunkčností připojení bývá na 90% u zákazníka. Zkontrolujte specifikaci připojení WLAN podle návodu (popis v návodu musí odpovídat konfiguraci Wi-Fi na vašem routeru). Nejčastější bává problém v připojení na 5G Wi-Fi kterou regulátor nepodporuje. Samozřejmě se může stát, že na straně výrobce je prováděna údržba serverů, je moc požadavků od zákazníků nebo se přechází na novou verzi. Zkontrolujte nastavení podle rad na https://www.bosch-easycontrol.com/cz/cs/easycontrol/faq/ . Z této stránky například: EasyControl musí být připojen k Wi-Fi síti za účelem provedení aktualizace. Může to trvat až 24 hodin, ale uživatel může vynutit aktualizaci prostřednictvím aplikace. Mějte na paměti, že pokud je aktuální verze zařízení starší než verze 1.4, je nutné nejprve připojit zařízení EasyControl k zařízení EMS 1.0 (ke kotli) a vynutit aktualizaci prostřednictvím aplikace APP.

   Dobrý večer p. Valtere, nejdříve bych Vám chtěl poděkovat za rychlou reakci. Bohužel od osmi hodin ráno od pátku zkouším aktualizovat různými způsoby, ať přes Wi-Fi (požadavky odpovídají) Tak přes data (LTE) ale nic, maximálně po třeba třech hodinách napíše aplikace v mobilu, že aktualizace trvá déle, abych zkontroloval zařízení, anebo napíše že se stala chyba, abych zkusil dýl…pořád přes "kopírák" tak nevím, kde by mohl být problém, ke kotli připojeno po kabelu je, bohužel má starý sw a nelze bez aktualizace ovládat .... už nevím co dál, jestli zařízení vrátit???

   Dobrý večer, na připojení mobilu nezáleží, ten jen říká regulátoru připojenému ke kotli, že má aktualizovat. Aktualizaci provádí regulátor, a proto musí mít správně nastavené připojení k internetu. Záleží na nastavení routeru (zařízení co vám dělá Wi-Fi) a na nastavení regulátoru. Zkontrolujte nastavení regulátoru podle návodu, tj. propojení s kotlem; propojení s WLAN; spojení se serverem Bosch (symboly na obrázku 8).
   S tím starým SW se mi to moc nezdá :-(
Též bych regulátor nevracel, protože chybu v něm bych viděl jako málo pravděpodobnou. Jestli máte někoho v okolí s IT zkušenostmi, tak ho poproste o pomoc. Je nutné opravdu postupovat podle návodu. Každé odbočení většinou znamená neúspěch.

   Dobrý večer p. Valtere, regulátor v návodu má bohužel jinou obrazovku na tom mém není na úvodním displeji vidět připojení k serveru Bosch, připojení WiFi nastavuji po čtvrtém posunutí po displeji a tam pouze zadám kód k mému WiFi routeru a vidím sílu signálu. Jen jsem úplně nepochopil, to že se sám regulátor aktualizuje? To znamená, že nemusím tuto první aktualizaci vyvolávat z aplikace v mobilu? Bohužel opravdu s tímto sw, s kterým jsem zakoupil nelze jinak vůbec nic, nelze nastavit teplotu ani se dostat kamkoliv, krom nastavení připojení k internetu. Ale i tak Vám strašně moc Děkuji záchodu pomoct a poradit, hodně si toho vážím.

   Dobrý večer, jestliže nevidíte připojení k serveru Bosch, tak ho regulátor nejspíše nevidí. Bude potřeba nejspíše přenastavit router (nejspíše to zařízl firewall). Nastavení routeru máte na stránce so jsem vám posílal odkaz.
   Ano regulátor si každých 24 hodin „šahá“ jestli není nová aktualizace. Jen pokud je starší verze než 1.4 musí se aktualizovat ručně.
V hesle k routeru nesmí být symbol dolaru. Ukazuje se ikona propojení s kotlem? Zkuste kotel vypnout a zapnout ať se aktualizuje spojení (když nelze nic dělat, tak si to nejspíše „nepovídá“ ani s kotlem. Můžete i zkusit tvrdý restart regulátoru. Pozor je několik verzí návodu.
Když je něco jinak než ve vašem návodu, tak se nejspíše předešlý krok neprovedl správně.

   Dobrý večer p. Valtere, tak přes PC jsem koukal na router, ten splňuje to co je v návodu, mám regulátor viditelný a povolený a v regulátoru mám kód zadaný také správně i ikona internetu svítí, jen tu ikonu severu Bosch tu nevidím. A co se týká ikony plamene (kotle) Tak ta tu je, ale je přeškrtnutá. :-(

   Pokud je ikona plamene přeškrtnutá, tak regulátor nekomunikuje s kotlem, tady bude taky problém. Zkontrolujte v kotli, že na svorkách I3 (červená) je klema a regulátor je připojen na svorky BUS (oranžová). Pořadí vodičů na EMS by mělo být jedno, ale někdy nebývá. Zkuste prohodit vodiče (dráty) mezi sebou a vypněte/zapněte kotel.
Pokud to nepomůže, tak to nechte jeden den zapnuté, jestli se to neaktualizuje samo. Pokud ne tak v úterý kontaktujte technickou podporu ať vám s tím pomohou.

Odesílatel: r.a.d.e.k@centrum.cz

Komentáře

CT200-symboly

Pozdravujem v čas vianočný, len doplním význam symbolov CT200. Ak nie je správne pripojený na miestnu wifi, svieti na druhej obrazovke kde sú stupne symbol preškrtnutého vejára. Ak je wifi OK, symbol zmizne. Pokiaľ ale z nejakého dôvodu nie je napojený na server Bosch(občas robia údržbu alebo nejaké zmeny), svieti preškrtnutá zemeguľa, vtedy sa nedá ani pripojiť k regulátoru cez mobil. Po pripnutí na server symbol zmizne a vtedy je dobre. To ovplyvniť neviete, ide to cez net. Záver: Ak nesvietia žiadne symboly, je to normálny stav. Aktualizovať bude potrebné, postupne do FW pridávajú nové modely kotlov. Ja som po inštalácii kotla s CT200 pred dvoma rokmi takmer podľahol panike, lebo svietil preškrtnutý plameň- nekomunikuje vtedy s kotlom. Ale wifi aj server Bosch bol OK a tuším som cez aplikáciu vynútil aktualizáciu a po nej všetko nabehlo normálne. Na to by som nestavil, či sa to udialo samo alebo po mojom ručnom vynútení. Teraz je to tak(fw3.12 u CT200 a ver4.0.1 EasyControl)), že ak povolíte v aplikácii aut. aktualizáciu a ona existuje, sama sa nespustí ale v záložke Aktualizácia sa to dozviete a cez výkonné tlačidlo Inštalovať spustíte vy aktualizáciu. Ale kto vie, ak by som nereagoval, či by sa to po nejakom čase nespustilo aj samo. Pekné Vianoce s pripojeným kotlom prajem!

CT200-symboly2

Dobrý večer, skúste ešte HW reset CT200 vložením a stlačením spinky do dierky na ľavom boku v dolnej časti, nedávajte ho dole zo steny. Potom zadáte prístup na wifi nanovo. Kanál domácej wifi siete routra musí byť medzi 1 a 11, vyššie vraj nepodporuje.