Karburátor Jawa Robby

   Zdravím, v roce 2018 jste napsal info o Jawa Robby 50. Mám ji také 4 roky. Po změně válce na 72 (a menší rozeta a zvětšením otvoru pod vzduch. filtrem) jezdila výborně, ale po čase po nastartování a cca 15 km ztrácela výkon. Po odborné výměně těsnění válce a správném utažení výkon stabilní. Nicméně nyní problém se seřízením karburátoru, nastartuji, ale nedrží otáčky a chcípá. Ani nevím, jaký to je typ karburátoru – nemá žádné označení abych si třeba koupil nový...Můžete mi prosím poradit?

   Dobrý den, označení karburátoru je PZ19. Nový bych nekupoval, protože si na 90% nepomůžete. Posílám 3 přílohy na sladění karburátoru. Osobně bych postupoval takto:
1) Kontrola vzduchového filtru a všech cest. Má to dost vzduchu?
2) Kontrola palivové cesty až do karburátoru. Odpojit hadičku z karburátoru a vyzkoušet, jestli dostatečně teče benzín. Musí téct celkem rychle. Není zanesený sítko v kohoutku, skříplá hadička?
3) Vyměnit svíčku (venku z motoru může chodit dobře, ale ve válci pod tlakem může chodit špatně). Alespoň následně uvidíte, jak se zabarví a podle toho se pozná kde je problém.
4) Jsou správně seštelované ventily?
5) Teď karburátor: zavírá plovák; je správně nastavená jehla, tj. šoupátko; je dobře utěsněné sání atd. Podle zaslaných dokumentů jsem sladil karburátor a jezdí mi jako čert.

Vážený pane, moc děkuji za vaši rychlou odpověď a podrobné vysvětlení a rady. Postupně vše zkontroluji a doufám, že se to podaří nastavit. Přeji vám hezký den.

Odesílatel: jarda@gmail.com

Soubory: